i cała reszta

Źródło codziennych inspiracji – Calm Michael Aston Smith

Źródło codziennych inspiracji – Calm Michael Aston Smith

Współczesny świat jest tak bardzo złożony, szybki i zwariowany, że większość z nas w pewnym momencie zaczyna się w nim gubić, a tym samym szukać pewnej równowagi, spokoju i odetchnienia. O tym, w jaki sposób je odnaleźć mówi książka Michaela Astona Smitha – Calm.

Książka ta nie jest poradnikiem, a zbiorem praktycznych, często wymagających nieco kreatywności i spontaniczności, wskazówek. Ich wypełnianie pomoże dobrze czuć się w nowoczesnym, często zbyt zawiłym dla nas świecie. Co możliwe jest przez osiągnięcie wewnętrznego spokoju, docenianiu prostych, ale wielkich elementów otaczającej rzeczywistości.

Książka trafi do sprzedaży 2 marca, a my już dzisiaj podsuwamy Wam jej próbkę:
1. Wprowadź przerwę technologiczną przed snem.

Naukowcy odkryli, że światło emanujące z ekranu telewizora, komputera i smartfona zakłóca dobowy rytm ciała. Z prowadzonych w Harvard Medical School badań wynika, iż pewne określone częstotliwości fal świetlnych zatrzymują wytwarzanie hormonu snu, melatoniny. Wyłącz więc urządzenia elektroniczne i telewizor co najmniej godzinę przed planowanym pójściem spać i poczytaj książkę. Jeśli korzystasz z czytnika e-booków, zastosuj aplikację redukującą emisję niebieskiego światła.

Mat. prasowe Wydawnictwo Albatros Andrzej Kuryłowicz s.c.

Mat. prasowe Wydawnictwo Albatros Andrzej Kuryłowicz s.c.

 

2. Wyłącz telefon podczas rozmowy z najbliższą Ci osobą.

Kiedy będziesz następnym razem spędzać czas z kimś, kogo kochasz, wyłącz telefon. Spójrz na tę osobę świeżym wzrokiem, zwróć uwagę na niuanse jej zachowania, na odcień jej skóry, na światło w oczach. Skup się całkowicie na rozmowie.

Mat. prasowe Wydawnictwo Albatros Andrzej Kuryłowicz s.c.

Mat. prasowe Wydawnictwo Albatros Andrzej Kuryłowicz s.c.

3. Sporządź listę dziesięciu osób, które sprawiają, że czujesz szczęście.

Na tej liście może znaleźć się każdy, zaczynając od przyjaciół, a kończąc na inspirujących pisarzach i myślicielach. Regularnie zaglądaj do tej listy (możesz zrobić jej zdjęcie telefonem, żeby mieć ją pod ręką) i za każdym razem, gdy dopadnie Cię stres, zadzwoń do którejś z tych osób lub sięgnij do książki, by chłonąć ich mądrość.

Mat. prasowe Wydawnictwo Albatros Andrzej Kuryłowicz s.c.

Mat. prasowe Wydawnictwo Albatros Andrzej Kuryłowicz s.c.

4. Zmień swoje hasło w służbowym komputerze.

Ile razy dziennie wpisujesz ponownie swoje hasło do komputera? Konieczność zmiany haseł to jedna z irytujących konieczności pracy biurowej. Może jednak nadeszła pora, by odzyskać swoje hasło i uczynić z niego nowoczesną mantrę, która sprawi, że stale będziesz mieć przed oczami to, na czym Ci najbardziej zależy? To może być na przykład „DOPRZODU”, „SAVE4SKIING” albo „3MAJFASON”. Frajda polega na tym, że jeśli chcesz, możesz zmieniać je co miesiąc. To okazja, by regularnie bombardować swoją podświadomość uważnym przypomnieniem. Nie zmarnuj jej.

Mat. prasowe Wydawnictwo Albatros Andrzej Kuryłowicz s.c.

Mat. prasowe Wydawnictwo Albatros Andrzej Kuryłowicz s.c.

5. Spaceruj jak najczęściej.

Mówimy, że idziemy na spacer, żeby „rozjaśniło nam się w głowie” albo żeby „przewietrzyć umysł”. W samym akcie chodzenia jest coś krzepiącego i fundamentalnie ludzkiego. Mimo to całkiem łatwo zarzucić zwyczaj spacerowania. Być może należałoby przemyśleć na nowo swój rozkład zajęć, by znaleźć więcej okazji do chodzenia. Spróbuj wysiąść z metra czy z autobusu przystanek wcześniej, wrócić do domu okrężną drogą, zaparkować samochód trochę dalej albo przejść się do innej kafejki w porze lunchu. Badania wykazują, że dwudziesto- albo trzydziestominutowy spacer może mieć podobne działanie jak łagodny środek uspokajający.

Mat. prasowe Wydawnictwo Albatros Andrzej Kuryłowicz s.c.

Mat. prasowe Wydawnictwo Albatros Andrzej Kuryłowicz s.c.

Kliknij aby dodać komentarz

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

i cała reszta

Więcej w kategorii i cała reszta

probki-bafavenue

Mit o większej skuteczności i intensywności próbek

BAFavenue19 września 2017
rozdanie

Wrześniowe #rozdanie na Instagramie

BAFavenue12 września 2017
apis-pasta-do-zebow-mineraly-morza-martwego-3

Jakie są zalety past do zębów bez fluoru?

BAFavenue31 sierpnia 2017