Co nas wiosną czeka – przegląd najnowszych kampanii

Weronika Książkiewicz dla Wibo

Choć pogoda nas nie rozpieszcza i póki co nic nie zapowiada na nadejście wiosny, wszystkie marki świata (w tym i nasze, polskie) już przygotowują nas do jej nadejścia. Prezentacje wiosennych kampanii rozpoczęły się już w styczniu i pewnie jeszcze trochę potrwają. Ale już teraz mam dla Was kilka ciekawych kolaboracji i zapowiedzi, więc po co czekać. 🙂

Numerem jeden jest przedłużenie współpracy Weroniki Książkiewicz z Wibo. Wydaje się, że zeszłoroczna kampania firmowana twarzą aktorki, znacznie wpłynęła na ogólny wizerunek marki. Nic więc dziwnego, że i w tym roku będziemy mogły podziwiać jej niezwykłą urodę i wdzięk w najnowszej kampanii nowości kosmetycznych. Na razie dostępne są jedynie materiały z backstage’u, które zdradzają rąbka tajemnicy oraz urok i wdzięk tejże kampanii.

2 – to kolejny news z naszego podwórka, a nawet boiska! Vistula przedłużyła o kolejne dwa lata umowę z Polskim Związkiem Piłki Nożnej, na mocy której producent odzieży jest „Oficjalnym Partnerem PZPN”. Zawodnicy reprezentacji Polski oraz przedstawiciele polskiej federacji będą ubrani w kolekcje garniturów marki Vistula
Współpraca ta oficjalnie rozpoczęła się w marcu 2016 roku. Producent odzieży opracował i wykonał specjalną kolekcję ubrań w postaci garniturów, płaszczy, koszul oraz obuwia, dedykowaną piłkarskiej reprezentacji Polski na czas mistrzostw Europy we Francji. Ponadto przygotuje również formalne stroje dla reprezentacji Polski do lat 21 na turniej finałowy UEFA EURO U21 Polska 2017, który odbędzie się w czerwcu, oraz – w przypadku awansu – dla pierwszej reprezentacji na Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej 2018 w Rosji!

A dla Mohito w tym sezonie Magda Jasek! Marka ostatnio zaprezentowała lookbook PRE SPRING. Jest to zapowiedź nowości i głównych trendów nadchodzącego sezonu SS2017. Projektanci postawili na kwiatowe wzory, rockową nonszalancję oraz akcenty militarne w wyjątkowo kobiecym wydaniu. Obok zwiewnych tkanin i przezroczystości można znaleźć kolorowe hafty inspirowane motywami japońskimi.

Kolejny lookbook z kolekcją wiosenno-letnią zaprezentowała również marka PROSTO Klasyk. Znajdują się w nim codzienne propozycje zarówno dla niej, jak i dla niego. A także fajne, miejskie zdjęcia , których autorem jest Rafał Zajdel.

Do największych niespodzianek nadchodzącego sezonu należy chyba najnowsza kampania Solar, w której wystąpiła Alicja Sekuła. Współpraca o tyle niezwykła, że po raz pierwszy będziemy mogli oglądać modelkę promującą kolekcję polskiej marki. Póki co dostępny backstage, na ostateczne efekty tej współpracy musimy jeszcze chwilę poczekać.

Prekursor mody sportowej – Jean Patou

Fot. jeanpatou.com

Od kilku sezonów możemy obserwować znacznie zwiększenie zainteresowania sportowym stylem. Pojawia się on w naszych codziennych stylizacjach nie tylko ze względu na wygodę, bo chyba bez poparcia gwiazd, trendsetterek i przede wszystkim światowych domów mody, tak bardzo byśmy się jej nie poddały. Do tej pory byłyśmy bardziej ufne względem klasyki, elegancji czy uroku. Jednak od kiedy okazało się, że komfort może być zarówno kobiecy, jak i stylowy, trend athleisure pozostaje jednym z naszych ulubionych.

Mówi się, że sportowy look to nowy trend, który dopiero od niedawna podbija wybiegi, kolekcje i nasze serca. Prawda jest jednak nieco inna, a historia takich stylizacji o wiele dłuższa niż nam się wydaje.

Wszystko zaczęło się w  latach 20. To właśnie wtedy w kobietach dokonały się ogromne zmiany. Wyszły z cienia swoich mężów (którzy po wojnie nie zawsze wracali, a jeśli udało się im przeżyć, to często niestety ze sporym uszczerbkiem na zdrowiu), stawały się głowami rodziny, zaczęły pracować poza domem i mieć prawo głosu. Nie były już tylko ozdobami, same decydowały o sobie, korzystając przy tym z życia.

W codziennych ubiorach zaczęły pojawiać się proste i krótkie kroje, a z czasem i typowo sportowe. Pierwsze projekty inspirowane sportem, a nawet konkretnymi dziedzinami wprowadza Jean Patou – francuski projektant mody, twórca „najdroższych perfum” oraz linii luksusowych kosmetyków.

Fot. jeanpatou.com
Fot. jeanpatou.com

Rzecz się dzieje 1924 roku, kiedy to Patou prezentuje kolekcję sportową nawiązującą m.in. do tenisa, golfa, pływania czy nart. Ubrania charakteryzowały się nie tylko prostymi, geometrycznymi i funkcjonalnymi krojami, ale i „krzykliwymi” jak na tamte lata kolorami. Plisowane spódniczki przed kolano, sweterki z dekoltem V, stroje kąpielowe, bezrękawniki, ciepłe bawełniane kurtki, a także dużo kontrastu, ciekawych detali i przydatnych dodatków. Linia sportowa w pewnym momencie liczyła nawet ok. 100 modeli.

Fot. jeanpatou.com, Suzanne Lenglen
Fot. jeanpatou.com, Suzanne Lenglen

Ponieważ Patou ubierał ówczesne ikony, m.in. tenisistkę Suzanne Lenglen, pilotkę Ruth Elder, księżniczkę grecką Elżbietę, gwiazdę kina niemego Polę Negri czy gwiazdy musicalu Dolly Sisters, nie musiał zabiegać o klientki, wręcz przeciwnie, to one zabiegały o projekty mistrza. Często nie mając ze sportem nic wspólnego, ubierały się w nie od stóp do głów. Linia sportowa to jednak tylko część działalności Patou. Jego stroje dzienne i wieczorowe wprowadzały do świata mody świeżość, prostotę i wyszukają elegancję. Potrafił wyczuć potrzeby kobiet i stworzyć odpowiedni klimat dla ich mężów. Organizował niezwykłe pokazy i spotkania. To on zapoczątkował modę na opalanie, do którego z resztą stworzył odpowiedni kosmetyk (pierwszy taki!), a perfumy Joy, zwane „najdroższymi”, są w sprzedaży do dziś.

Jean Patou z pewnością był świetnym marketingowcem i pomysłowym biznesmenem, jednak to wkład w przemianę kobiecej sylwetki i mentalności cenimy najbardziej. Wiele modeli zaprojektowanych przez Patou towarzyszy nam do dziś. Kopiowane i odtwarzane na milion sposobów plisowane spódniczki, pulowerki czy kardigany, to takie elementy garderoby casualowej, bez których po prostu cieżko teraz nam ją sobie wyobrazić.

Bioluminescencja i nowoczesne technologie w świecie mody

Mat. prasowe 4F

Wyobraź sobie ubranie, które zmienia swój kolor i strukturę pod wpływem światła, ciepła lub dźwięku albo takie, która w sposób niezauważalny wspiera nasze zdrowie i samopoczucie. To, co wydaje się zarezerwowane dla science fiction, dziś na naszych oczach staje się rzeczywistością. Na pograniczu mody i technologii zachodzą procesy niezwykle spektakularne. Do grupy designerów, którzy tworzą projekty na podstawie interesujących zjawisk należy zespół polskiej marki odzieży i akcesoriów sportowych 4F. Dla projektantów najnowszej kolekcji wiosennej inspirację stanowiło zjawisko występujące wśród organizmów żywych zwane bioluminescencją.

 

Czym jest bioluminescencja

Identyfikowana jako jeden z rodzajów chemiluminescencji, jest zjawiskiem polegającym na świeceniu wśród żywych organizmów. Tę niesamowitą cechę posiadają niektóre bakterie, morskie jamochłony, gąbki, mięczaki, skorupiaki, owady i ryby, a nawet grzyby. Dla całej rzeszy naukowców bioluminescencja jest przedmiotem wielu badań, którą później wykorzystuje się we współczesnej biologii molekularnej.

Mat. prasowe 4F
Mat. prasowe 4F

 

Nowoczesna kolekcja inspirowana bioluminescencją

W kolekcji na wiosnę 2016 4F pojawiają się produkty inspirowane zjawiskiem bioluminescencji, które są przeznaczone do biegania i treningów na siłowni. W sprzedaży dostępne są m.in. leginsy i koszulki z elementami odblaskowymi, które nawiązują do podwodnej gry świateł. Przygotowano także modele, które są zaczerpnięte wprost z morskich głębin. Do zjawiska bioluminescencji nawiązują również kolory kolekcji: granat, turkus, kobalt oraz zielenie z akcentami neonowych odcieni. Dla uzyskania dodatkowego efektu wprowadzono również na odzieży bezszwowej urozmaicone struktury.

Zobacz najnowsze modele:

Mat. prasowe 4F
Mat. prasowe 4F

 

W ciągu ostatnich 20 lat nowoczesne technologie zdominowały świat. Wyobraźmy sobie co się stanie, gdy powstaną inteligentne tkaniny, które umożliwią włączenie w odzież czujników emitujących zapachy lub inicjujące interakcję z otoczeniem w różnorodny sposób albo, gdy w domach i biurach zamiast klasycznych drukarek staną te drukujące trójwymiarowe obiekty. Transformacja tkaniny w dzisiejszym tego słowa znaczeniu w tkaninę aktywną dopiero się zaczyna.

Artykuł powstał we współpracy z Gabi Nikołow – Głównym Projektantem marki 4F.

Kurtki narciarskie – trendy 2015 / 2016

Moda narciarska, zarówno ta na stoku, jak i après-ski, to bardzo istotny element w kulturze tego sportu. W społeczności narciarzy trendy związane ze strojem mają ogromne znaczenie, dlatego jeśli ktoś w tym zakresie popełnia faux pas, nie pozostaje ono niestety niezauważone. Podążanie za modą w tym środowisku nie jest – rzecz jasna – wyłącznie oznaką snobizmu, jak sądzą niektórzy. Ma to swoje uzasadnienie także w coraz lepszych technologiach wykorzystywanych przy produkcji strojów sportowych oraz w coraz bardziej funkcjonalnych rozwiązaniach proponowanych na przykład w kurtkach narciarskich. Co zatem królować będzie na stokach w sezonie 2015/2016?

Modna kurtka narciarska to przede wszystkim kurtka profesjonalna – lekka, ale nieprzemakalna, wiatroszczelna i oddychająca oraz funkcjonalna i… przeznaczona właśnie do jazdy na nartach. Nie będzie na stoku wyglądać modnie ani poważnie ktoś ubrany na przykład w kurtkę snowboardową czy taką do wspinaczki górskiej. To właśnie jedno z – wspomnianych wcześniej – niewybaczalnych faux pas na stoku. Jeśli natomiast chodzi o najnowsze trendy w kolorach, krojach i materiałach…

Kolory spokojniejsze niż w poprzednim sezonie, ale…

Najnowsze propozycje kurtek narciarskich to modele w nieco spokojniejszych niż w poprzednim sezonie barwach. Owszem, ciągle jeszcze można się wybrać na stok w stroju typowo „neonowym”, jednak dominujące obecnie trendy wskazują na odrobinę bardziej stonowaną kolorystykę i jedno- lub ewentualnie dwukolorowe kurtki, a owe „neony” pozostawia się głownie w detalach stroju czy dodatkach. Panom poleca się w tym sezonie połączenia odcieni pomarańczowych i zielonych, a także na przykład mocny granat i czerwień. Dla pań przewidziane są przede wszystkim błękity, fiolety i róż. Typowo kobiece, piękne barwy – stąd duża popularność kurtek właśnie w kolorze królewskiego błękitu, głębokiego fioletu czy jasnego różu. Sporą nowością są natomiast w tym roku damskie kurtki narciarskie w kolorze złota lub srebra, koniecznie ze zdecydowanym metalicznym połyskiem.

A w co się ubrać po zejściu ze stoku? Modne w tym roku stroje noszone w narciarskich kurortach utrzymane są w dość delikatnych, uniwersalnych barwach: bieli, beżu oraz różnych odcieniach szarości. Jeśli chodzi o wzornictwo, dominują alpejskie i norweskie motywy. Od czasu do czasu pojawiają się także tematy etniczne i inspiracja stylem eko.

Fot. nartywarszawa.pl
Fot. nartywarszawa.pl

 

Lekkość i nowoczesność kroju

Kurtki narciarskie 2015/2016 to przede wszystkim modele bardzo dopracowane, zarówno pod względem designu, jak i funkcjonalności. Są lekkie, wygodne i pozwalają narciarzowi na dużą swobodę ruchów. Często składają się z wielu elementów, które można – w zależności od potrzeb – dopinać lub odpinać od kurtki (na przykład wypinana warstwa wewnętrzna, odpinany kaptur etc.). Najmodniejsze propozycje miewają obecnie nieco dłuższe kroje, są wielofunkcyjne i bardzo precyzyjnie zaprojektowane, by dać maksimum komfortu i stanowić jednocześnie odpowiedź na różne trudne sytuacje, które mogą mieć miejsce na stoku.

Wśród strojów après-ski natomiast, dominują stylowe, dopasowane, pikowane kurtki z kożuszkiem w zgaszonych kolorach, „etniczne” swetry i golfy oraz kamizelki (czy też bezrękawniki) – najlepiej z futrzanymi dodatkami lub całe wykonane ze sztucznego futerka.

Fot. nartywarszawa.pl
Fot. nartywarszawa.pl

Jeszcze lepsze materiały

Lepsza izolacja, lepsza oddychalność, lepsze właściwości kurtek narciarskich… to zasługa rozwijania technologii i stosowania w tego typu sportowej odzieży coraz nowocześniejszych rozwiązań. Najnowsze i najmodniejsze zarazem materiały, są bardziej odporne na trudne warunki atmosferyczne i optymalnie dostosowane do ochrony ciała, a jednocześnie lżejsze i elastyczne. Niejednokrotnie miewają one także inne ciekawe i niezwykle praktyczne właściwości, jak na przykład bakteriobójczość czy antystatyczność. Niestety, za tę wygodę i za tę technologie się płaci. Kurtki narciarskie uszyte z najlepszych pod tym względem materiałów to czasami koszt nawet kilku tysięcy złotych, ale zazwyczaj naprawdę warto zainwestować w swój pełny komfort na stoku!

Jeśli chodzi o cechy wizualne, w sezonie 2015/2016 w modzie pozostaje łączenie różnych materiałów w jednym modelu, na przykład wełna lub filc z syntetykami oraz futrzanymi dodatkami.

Fot. nartywarszawa.pl
Fot. nartywarszawa.pl

I jeszcze tak zwane gadżety w kurtkach narciarskich

Gadżety, bajery, dodatki przydatne i te jeszcze bardziej przydatne… Niemalże w każdym roku pojawia się jakaś nowość w tym zakresie lub unowocześnienie czegoś, co pojawiło się na rynku już wcześniej. W tym sezonie ciągle głośno o systemach nawigacyjnych montowanych w kurtkach narciarskich.

Prezentowane w artykule modele, jak również inne modne kurtki narciarskie proponowane na sezon 2015 /2016 znajdziecie TUTAJ.

Sportowe targi Warsaw Fit Market – 25 lipca!

Już 25 lipca, w warszawskim klubie La Playa odbędzie się pierwsza edycja Warsaw Fit Market!

Te niezwykle atrakcyjne targi sportowe będą okazją do zapoznania się z aktualnymi trendami. Na miejscu, przez cały dzień prezentowane będą domowe treningi. Będzie można zdrowo i pysznie zjeść, a na koniec poradzić się specjalisty żywieniowego.

STREFA SPORTU:
– zajęcia fitness przez cały dzień (szczegóły wkrótce),
– trenerzy, kluby, porady, oferty,
– sportowe nowości,
– sprzęt.

STREFA ZDROWIA:
– dietetycy, diety, cateringi dietetyczne,
– masaże,
– suplementy,
– super food,
– inne.

STREFA MODY:
-odzież i obuwie sportowe,
– dobór butów biegowych,
– gadżety i akcesoria dla sportowców.

STREFA FOOD:
– zdrowe jedzenie na miejscu,
– live cooking.

Więcej informacji znajdziecie na stronie wydarzenia na fb – TUTAJ.

warsaw-fit-market-plakat-1