Let’s Play! Manifest Selfie Project

Dzisiaj chciałam Wam donieść o świetnej akcji organizowanej przez Selfie Project!

Marka postanowiła nagłośnić temat hejtu skierowanego w stronę dziewczyn i w ogóle kobiet w środowisku gamingowym. Przyznam, że sama z grami nie mam nic wspólnego i w zasadzie nigdy nie miałam. No poza jakimś małymi, nazwijmy to – epizodami. Ale zdaję sobie sprawę, że fanek gier komputerowych jest caaaaała masa. Zarówno nastolatek, jak i kobiet już całkiem dojrzałych. 😀 Dlatego spieszę do Was z informacją o poście – manifeście, który znajdziecie na fanpage’u marki. Jeśli czujecie to, dołączcie! 😊

„Nie wiedziałem, że w kuchni montują komputery! Przecież wy nawet nie umiecie podjąć decyzji! Po co grasz?
I tak przegrasz! – tak rozpoczyna się krótki spot marki Selfie Project. Są to prawdziwe komentarze z jakimi na co dzień spotykają się kobiety w świecie gamingu! Akcja marki ma zwrócić uwagę na problem dyskryminacji kobiet wśród graczy i dodać im pewności siebie. Pokażmy, że dziewczyny radzą sobie tak samo dobrze online, jak w życiu! – mówi główna bohaterka spotu.”

Fot. Selfie Project

Psychologia zapachów, czyli co mówią o Tobie perfumy?

Fot. Magnificora

Zapachy jakie wybieramy, tak samo jak ubiór czy muzyka, której słuchamy, wiele mówią o naszej osobowości i nastroju. Tak to już jest, że zazwyczaj sięgamy po to, co najbardziej do nas pasuje. Dlatego tak jak na podstawie ulubionych i noszonych kolorów, tak samo na podstawie wybieranych nut zapachowych można wiele powiedzieć o ich „nosicielce”.

Nuty cytrusowe, orzeźwiające, świeże – wybierane zazwyczaj przez osoby aktywne i energiczne, pełne optymizmu i uśmiechu.

Zapachy kwiatowe – to zdecydowanie ulubione nuty zapachowe podkreślających swą kobiecość romantyczek. Jednocześnie subtelne i wyraziste, takie są właśnie miłośniczki silnie zaznaczonych w kompozycjach kwiatów.

Zapachy cięższe – najbardziej pasują do lekko tajemniczych, ale i pewnych siebie kobiet. Intrygujące, pociągające, silne i pełne wewnętrznego spokoju.

Czy social media kreują gwiazdy?

social-media-grafika

O tym, jak wielka jest moc Internetu świadczy fakt, że dzięki niemu świat stał się globalną wioską – nieważne, w jakim miejscu się znajdujesz – otrzymasz te same wiadomości, obejrzysz te same teledyski, skorzystasz z tych samych sklepów. Zaś social media niewątpliwie wzmacniają pozycję i siłę przebicia gwiazd.

Do niedawna krążyło powiedzenie, że jeśli kogoś nie ma na Facebooku, to w ogóle nie istnieje. O ile stwierdzenie to nie odnosi się do przeciętnych osób, o tyle każda gwiazda powinna mieć je na uwadze.

Cara Delevingne Fot. WSJ.
Cara Delevingne Fot. WSJ.

Współcześnie, większość działań marketingowych podejmuje się za pomocą social mediów. Dzięki temu reklamodawcy trafiają z usługami do wielu osób i od razu otrzymują reakcję zwrotną, czy dany produkt został pozytywnie przyjęty. Nic dziwnego, że menedżerowie gwiazd tak duży nacisk kładą na prowadzenia kont społecznościowych. To za ich pomocą można się wypromować, ale również zdobyć fanów, a co za tym idzie, zainteresowanie konkretnych marek. Sukces liczony jest liczbą followersów.

Gigi Hadid Fot. American Vogue
Gigi Hadid Fot. American Vogue

Na potwierdzenie tej tezy można dodać, iż wiele obecnie znanych gwiazd zdobyło dużą popularność właśnie dzięki swoim profilom. Można wymienić tutaj Gigi Hadid, Kendall Jenner, Carę Delevingne, czy nasze polskie blogerki modowe, jak chociażby Maffashion i Jessicę Mercedes.

Kendall Jenner Fot. Love Magazine
Kendall Jenner Fot. Love Magazine

#Szefowa – Sophia Amoruso

szefowa-sophia-amoruso

Zwykłej dziewczynie bez wykształcenia i żadnej pomocy udało się w kilka lat utworzyć ogromne imperium, które obecnie zarabia setki milionów dolarów. A to wszystko dzięki pracowitości i kobiecej intuicji.

Sophia Amoruso jest autorką książki „#SZEFOWA”. Najseksowniejszy prezes świata” oraz założycielką sklepu internetowego Nasty Gal oferującego (na samym początku) ubrania vintage. Sophia początkowo zaczęła od skupowania ubrań, które znalazła na domowych wystawkach oraz w second handach. Założyła konto na eBayu, które stało się dla niej platformą sprzedaży i które zdobyło ogromną popularność m.in. dzięki prężnym działaniom promocyjnym w mediach społecznościowych (wtedy było to MySpace). Po kilkunastu miesiącach, Sophie odważyła się na otworzenie własnego sklepu, obecnie będącego szeroko rozpoznawalną marką.

Książka skupia się głównie na rozwoju Nasty Gal oraz doświadczeniach samej autorki. Opowiada ona o swojej pokrętnej drodze do sukcesu. Mimo przeciwności, Sophie nie poddała się i dzięki swojej kreatywności osiągnęła wszystko, o czym nawet nie marzyła. W książce znajdziemy również porady dotyczące bycia szefową czy pracownikiem oraz dążenia do własnego stylu. Sophie podkreśla, że styl to nie tylko kupowanie ubrań, ale komponowanie ich tak, by wyrażały daną osobę i dodawały jej pewności siebie.

Książkę polecamy osobom trochę zagubionym i poszukującym swojej drogi w życiu. #Szefowa może okazać się dwa was motywacją, inspiracją i przydatnym poradnikiem.

Co mówią o nas kolory?

wystawa-adidas-glowne

Jako wzrokowcy nie mamy innego wyjścia – zwracamy uwagę na kolory. Ich internpretacja też nie jest nam obca, zwłaszcza jeśli o ubiór chodzi. Często to kolory noszone przez daną osobę zdradzają nam jej cechy charakteru. W końcu z jakiegoś powodu wybieramy ubrania w takich, a nie innych barwach. Kolory te są odzwierciedleniem naszego nastroju, emocji, humoru, charakteru. Warto więc wiedzieć w jaki sposób je odczytywać, aby móc czytać innych i wiedzieć, jak jesteśmy czytani przez nich.

Zaczniemy od koloru białego, który symbolizuje czystość, nieskazitelność, delikatność, ale i coś niedostępnego, obecnego. Kojarzona z nowymi etapami w życiu. Jeden z uniwersalnych kolorów – prezentuje się świetnie z każdą inną barwą. Biel najczęściej wybierają osoby z indywidualnym podejściem do życia, trochę zdystansowane do otaczającego ich świata.

Kolejny, kolor czarny, to równie uniwersalna barwa, której nadaje się charakteru poprzez połączenie z inną. W naszej kulturze głównie kojarzy się z żałobą i smutkiem oraz biznesową klasą i elegancją. Natomiast w obu skojarzeniach jest to niewątpliwie kolor odświętny. Z jednej strony kolor jest bardzo mocny, z drugiej trochę tajemniczy. Osoby noszące kolor czarny to pewne siebie, mocno stąpające po ziemi, a jednocześnie tworzące pewien dystans.

Szarość jest totalnie neutralna. Genialne tło dla pozostałych kolorów i detali. Przygasza i dystansuje. Ubrania w tym kolorze zakładają najczęściej osoby o mniejszym zasobie energii, lekko podłamane, zbytnio obciążone, nie radzące sobie za dobrze.

Kolor czerwony – sprawia, że skupiasz na sobie uwagę, więc możesz być odbierana za osobę próżną, egoistyczną, egocentryczną, ale nie przejmuj się. Czerwony to również symbol energii, otwartości, gotowości do działania. Z pewnością wybierają go osoby temperamentne, które mają przywódczy charakter. Okazują swój seksapil, nie wstydzą się swojej cielesności.

Brązy – w zależności od odcieni mogą być ciepłe, przejmene i przyjazne, albo zupełnie nijakie, neutralne. Osoby wybierające kolor brązowy są zazwyczaj pomocne i pracowite. Stabilne, przez co ma się w ich towarzystwie poczucie bezpieczeństwa i wsparcia. Przyjazne, szczere, unikające intryg.

Kolor fioletowy to zaduma, duchowość, intuicja i tajemniczość. Noszą go osoby szlachetne, ale lubiące przepych i elitarność. Potrafią dostrzegać i doceniać piękno.

Niebieski symbolizuje spokój, harmonię i bezkres. Ten kolor najczęściej wybierają osoby tworcze, pełne wyobraźni i pomysłów, ale również analityczne, potrafiące przestrzennie myśleć. W życiu podążąją za ideami i marzeniami.

Granatowy z kolei noszą osoby mające pewność siebie, poczucie władzy i siły. Są niezwykle inteligentne i potrafią skutecznie działać. Stale dążą do czegoś, poszerzają swoją wiedzę i horyzonty.

Kolor pomarańczowy kojarzy się z ciepłem, słońcem i cytrusami. Noszą go osoby pełne energi, które na codzień rozdają uśmiech i pocieszenie. Są zmotywowane, potrafią wyznaczać sobie cele i do nich dąrzyć. Nie brakuje im wiary w siebie, ale czasami wykazują zbyt mało cierpliwości.

Żółty zakładają osoby tętniące życiem. Bardzo otwarte, towarzystkie i gadatliwe. Pozytywnie patrzą w przyszłość, są spełnione pod każdym względem. Zarażają swoim optymizmem i pogodą ducha.

Różowy to kolor przepełniony jest miłością, przyjaźnią i życzliwością. Noszą go osoby wrażliwe, wmocjonalne, skłonne do wzruszeń. Mocniejsze odcienie różu przeznaczone są dla bardziej temperamentnych charakterów, tak jak kolor czerwony.

Kolor zielony to natura, symbol odnowy, nadzieji i siły. Osoby noszące ten kolor są uczuciowe, życzliwe i serdeczne. Tolerancyjne i ufne, czasami aż za bardzo. Cenią sobie rozwój i samorealizację oraz spokój i harmonię. Nie lubią działać pod presją. Stale poszerzają swoją wiedzę i umiejętności.