i cała reszta

Orzechy

Orzechy

Od dawien dawna krąży mit, że orzechy to przekąska, która nie powinna być spożywana przez osoby będące na diecie. Jest to o tyle krzywdzące, że wszystkim tym, którzy się odchudzają, odbiera radość jedzenia tych pysznych bakalii.

Nie da się ukryć, że rzeczywiście orzechy są kaloryczne. Na ich 100 gram przypada od około 553 do 718 kalorii. Winą za to możemy obarczyć tłuszcze, których w orzechach znajduje się naprawdę sporo. Są to jednak korzystne dla naszego zdrowia kwasy tłuszczowe nienasycone, które działają przeciwzakrzepowo i wzmacniają odporność. Dodatkowo, orzechy zawierają błonnik oraz witaminę E i witaminy z grupy B. To właśnie dzięki nim, bakalie te pozytywnie wpływają na kondycję naszej skóry, paznokci, włosów, a także wspomagają układ nerwowy. Co ważne, orzechy mają niski indeks glikemiczny, dlatego są sycące i energia po ich spożyciu uwalnia się stopniowo.

30 gram orzechów – tyle wystarczy, aby zaspokoić dzienne zapotrzebowanie na magnez oraz witaminę E. Orzechy możemy dorzucać do musli, owsianki, ale także do sałatek czy podawać z wytrawnymi kanapkami. Powinni zwrócić na nie szczególną uwagę wegetarianie, gdyż obok soi są najlepszym, alternatywnym do zwierzęcego, źródłem białka.

Wiele świetnych przepisów z użyciem orzechów w różnej postaci znajdziecie na blogu Peanutbuttermonster – serdecznie polecamy! 🙂

peanutbuttermonster-ciasteczka-owsiane

Fot. Peanutbuttermonster.blogspot.com

Przepis z ciasteczkami owsianymi z masłem orzechowym znajdziecie tutaj.

 

 

 

 

Kliknij aby dodać komentarz

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

i cała reszta

Więcej w kategorii i cała reszta

Wygraj wodę perfumowaną GRASSE Allvernum!

BAFavenue21 listopada 2017

Black Friday 2017 – lista rabatów do fajnych sklepów

BAFavenue20 listopada 2017
baner konkursowy Nails Company

Zgarnij zestaw z lakierami hybrydowymi Nails Company!

BAFavenue2 listopada 2017