Split skirt

Idealnym rozwiązaniem dla wszystkich zapracowanych pań z pewnością będą popularne w tym sezonie spódnice z dużym, lekko seksowym rozcięciem, czyli split skirts. Tego typu spódnice zostały spopularyzowane dzięki ostatnim kolekcjom Altuzarra.

Trend ten zmienia swój charakter w zależności od tego, jakie buty założymy. W jednej chwili możesz zmienić zestaw dzienny na nieco bardziej wizytowy – wystarczy, że na miejsce, np. vansów założysz szpilki i gotowe. Jak widać wcale nie trzeba mieć czarodziejskiej różdżki, aby szybko zmienić wygląd swojego stroju. 😉

Na zdjęciu głównym od lewej: H&M, BonPrix, H&M.

 

spodnica-mango
MANGO
spodnica-top-secret
TopSecret
spodnica-zara
Zara
spodnica-zara-
Zara

 

Francuski szyk! Zostań własną stylistką

francuski-szyk

Polki uważane są za jedne z najpiękniejszych kobiet świata, za to Francuzkom przypada tytuł najlepiej ubranych kobiet. I to właśnie o tych ostatnich została napisana książka „Francuski szyk! Zostań własną stylistką”. Jej autorki w bardzo przyjazny i momentami żartobliwy sposób doradzają innym jak wypracować swój własny styl.

Na całość książki składa się 14 rozdziałów, które zostały zapisane na 190 stronach w formacie pośrednim między A5 i A4. Może wam się wydawać, że do strasznie dużo treści i lektura będzie należała do raczej nudnych. Nic bardziej mylnego. Blisko połowę jej objętości stanowią wspaniałe, profesjonalne fotografie. Są piękne, bardzo dopracowane i naprawdę zwracają uwagę. Możliwe, że właśnie przez ich dużą liczbę książka przywodzi na myśl nietypowo wydany magazyn. Prócz ogromu ilustracji znajdziecie w niej wywiady i porady.

Książka jest skierowana na jakość a nie ilość. Dlatego często mowa o ubraniach i dodatkach od znanych projektantów. Nie jest jednak tak, że w sieciówkach nie można znaleźć tak zwanych perełek, a ta książka podpowiada w jaki sposób to zrobić. Jak wybrać dobry materiał, szpilki służące przez lata czy dodatki nigdy nie wychodzące z mody.  Jednym z najciekawszych rozdziałów jest ten, w którym mowa o tym co wolno, a czego powinnyśmy unikać. Możesz się z niego dowiedzieć jak dobierać swoje ubrania odpowiednio do wieku albo co możesz podkradać z męskiej szafy.

Francuski szyk jest lekturą, przez którą przebrniesz bardzo szybko. Jej lekki i przyjazny ton dodatkowo zaciekawia czytelnika. Jeżeli już zaczniesz jej czytanie, będziesz musiała ją dokończyć, gdyż nie da Ci spokoju. I nie będzie to zasługa wyłącznie tej rzucającej się w oczy, wściekle różowej okładki.

Nasty Gal – Sophia Amoruso

nasty-gal-lookbook-glowne

Kim jest właścicielka Nasty Gal, firmy sprzedającej aktualnie własne kolekcje oraz ubrania vintage wyłącznie za pośrednictwem Internetu? Co kryje się za tytułem zwycięzcy w konkursie Business Insider na najseksowniejszego prezesa świata?

LenaDunham-Sophia-Amoruso
Sophia Amoruso z Leną Dunham

Nieco ponad rok temu, 29-letnia wtedy Sophia Amoruso zdobyła pierwsze miejsce w oryginalnym konkursie organizowanym przez jedną z amerykańskich firm. Jakiś czas temu pojawiła się zresztą książka jej autorstwa o bardzo wymownym tytule – „#Szefowa. Najseksowniejszy prezes świata”, w której królowa internetowego handlu odkrywa niektóre ze swoich tajemnic. Warto wspomnieć, że oprócz nietypowego rankingu Business Insider przedsiębiorstwo Nasty Gal zostało w 2012 r. uznane za najszybciej rozwijającą się firmę w handlu detalicznym- wartą niemal 240 milionów dolarów!

nasty-gal-lookbook
z lookbooka Nasty Gal

Na czym polega oryginalność działalności Amoruso? Po pierwsze, firma działa niemal wyłącznie za pośrednictwem Internetu (pierwszy sklep stacjonarny został otworzony w zeszłym roku w Los Angeles), po drugie – do niedawna zajmował się jedynie sprzedażą ubrań vintage. Na taki pomysł młoda Sophia wpadła w wieku zaledwie 22 lat, tuż po rzuceniu studiów i prac dorywczych. Kilka dni temu Amoruso oddała fotel prezesa bardziej doświadczonej Sheree Waterson, sobie zostawiając funkcję dyrektora operacyjnego.

nasty-gal-buty
Nasty Gal
nasty-gal-plaszczyk-i-kostium
Nasty Gal

Do kogo kierowana jest książka wydana przez założycielką Nasty Gal? Przede wszystkim do osób przedsiębiorczych i pomysłowych, szukającej wciąż swojej drogi w życiu, niekoniecznie w branży modowej; to także pełen rad i trzeźwych obserwacji poradnik, który przedstawia wiele zagadnień w zupełnie nowym świetle. Warto przeczytać- bez względu na wiek, wykształcenie i doświadczenie zawodowe.

#szefowa

nasty-gal-lookbook-2
z lookbooka Nasty Gal
nasty-gal-lookbook-6
z lookbooka Nasty Gal

Cartier, Hermes, Tiffany&Co. – niezwykłe bransoletki

cartier-love-glowne

Każda kobieta kocha piękną biżuterię; istnieją jednak małe arcydzieła sztuki lub wyroby tak oryginalne, że stają się one obiektem pożądania tysięcy kobiet. Do takich właśnie należą bransoletki Love Cartiera, CDC Hermes czy Charms Tiffany&Co.

Kiedy w połowie XIX w., w Paryżu, młody czeladnik Louis-François Cartier założył własną firmę jubilerską nikt nie spodziewał się, że wkrótce jego marka podbije cały świat. Szybko stał się ulubieńcem paryżanek i wszystkich kobiet ceniących piękną biżuterię. Jednym z produktów marki, który jest popularny po dziś dzień, jest bransoletka „Love”– mimo że jej pierwsza wersja została stworzona już w 1969r.

cartier-bransoletka-1
Cartier – Love

Na czym polega jej wyjątkowość? Jest zamykana za pomocą małego…śrubokręta. Biżuteria nawiązuje w ten sposób do średniowiecznego pasa cnoty, a zawieszka w kształcie narzędzia jest przeznaczona dla pana, który sprawił swej wybrance prezent. Ponadto takie zamykanie ma też praktyczny aspekt- bransoletka nie spada z ręki, wygodnie się ją nosi. Oczywiście nie można zapomnieć również o jej klasycznym i eleganckim wyglądzie, stosownym do każdej okazji.

Zresztą nie tylko Cartier stworzył bransoletkę, która zachwyciła tysiące kobiet; innymi przykładami są dzieła CDC Hermesa czy Charms Tiffany&Co. Pierwsze przyciągają uwagę materiałem wykonania – na ogół są skórzane, jak niemal wszystkie produkty pochodzące od Hermesa (zegarki, torby, paski itd.).

hermes-cdc
Hermes – CDC

Charms Tiffany&Co to już zupełnie inna historia – w tym wypadku powracamy do klasyki biżuterii, czyli srebra w najlepszym wydaniu, ale z atrakcyjnymi dodatkami – dowolnie dobieranymi i komponowanymi przez klientki zawieszkami.

charms-tiffanyco
Tiffany&Co. – Charms

Każda z wymienionych wyżej bransoletek zaprojektowana jest według oryginalnego pomysłu, a ich wykonanie powierzono najlepszym specjalistom; nie dziwi zatem cena – od ok. 200 zł do nawet 6 tys. w wypadku biżuterii Love.

 

 

Chanel 2.55 – to już 60 lat!

chanel-2.55-glowne

Stara ale jara, to 60-letnia Chanel 2.55!  Nieustannie i niezwykle pożądana przez kobiety z całego świata torebka. Kiedyś robiła furorę swoją nowoczesnością, funkcjonalnością i innowacyjnością. Dziś, mimo upływu 60 lat, wzbudza jeszcze większe zainteresowanie niż przedtem. Uznawana za najbardziej popularny model torebki na świecie, jest jednocześnie totalnym i ponadczasowym klasykiem.

Projekt torebki był niezwykle osobisty dla Coco, gdyż użyła do jej stworzenia materiałów, które przypominały jej o pewnych etapach i wydarzeniach z życia (jak np. kolor podszewki kojarzony z mundurkiem z klasztoru, w którym się wychowywała). Może właśnie w tym tkwi sukces modelu 2.55?

Nieustannie od 1955 roku, torebka pojawia się w kolejnych kolekcjach domu mody. W zależności od trendów jej wygląd jest dostosowywany do kolekcji, ale zasada ta dotyczy jedynie materiału (jego faktury, wzoru, koloru), ponieważ kształt zawsze pozostaje taki sam.

Torebka 2.55 wydaje się być wyjątkowa nie tylko z względu na Coco Chanel, na dom mody i popularność modelu. Dla przeciętnej kobiety jest to obiekt westchnień ze względu na jego niedostępność. Cena 2.55 jest naprawdę wysoka, więc nie każdy może ją mieć. Dlatego tak często pozostaje ona jedynie w sferze marzeń.

Jak każdy wartościowy przedmiot, tak i ona doczekała się zmasowanej produkcji swoich podróbek. Niektóre wbrew pozorom są nawet bardzo ciężkie do zdemaskowania. Dlatego przy zakupie należy uważać, a najlepiej odwiedzić w tym celu salon Chanel.

Ta prosta pikowana torebka na łańcuszku przeplatanym skórą, stała się czymś niezwykłym w świecie mody. A dzięki wiernym jej fankom, pozycja 2.55 jeszcze przez długi, długi czas nie zostanie zachwiana.

chanel-2.55-all
Fot. Chanel

 

Dress Code – jak ubrać się do pracy?

kobieta-nyc-glowne

Wiadomo, nie od każdej z nas wymaga się w pracy, abyśmy chodziły codziennie w mundurku. Ba! Niektóre w ogóle nie muszą go nosić. Sporo z nas ma jednak problem z ubiorem do pracy (biznesowym). Co zakładać, a czego unikać, oto jest pytanie, a my spieszymy z odpowiedzią.

Przede wszystkim unikamy looków a’la sexowna kotka. Ograniczamy elementy, które mogłyby uwydatniać naszą seksualność. Oczywiście nie chodzi o to, aby stać się aseksualną nie-kobietą, ale należy zachować pewną równowagę. Pokazywanie nagiego ciała w pracy i w biznesie zarówno przez kobiety jak i mężczyzn nie jest profesjonalne. Dlatego pamiętajcie o zasłananiu ramion, brzuchów, pleców, dekoltu, stóp. Unikajcie zbyt obcisłych i zbyt przezroczystych ubrań. Za krótkie sukienki i spódnice czy wiosiorki pomiędzy odsłoniętymi piersiami też są niedopuszczalne. Wszystkie te ograniczenia nie mogą jednak sprawić, że zapomiecie o swojej kobiecości i seksapilu. Używajcie go i eksponujcie, ale w bardziej wyrafinowany sposób. Zasłonięte ciało, wcale nie musi być bezkształtne. 😉

Bardzo ważną kwestią są również elementy takie jak makijaż, biżuteria i dodatki. Makijaż w wydaniu biznesowym, to naturalny, lekko podkreślający oko, kość policzkową i usta makeup. Nie ma tutaj miejsca na kolory i większe szaleństwa. Masz wyglądać na tyle poważnie, na ile wymaga sytuacja i być przy tym świeża.

Dodatki typu zegarek, torebka, pasek czy obuwie powinny być dobrej jakości. Nie chodzi o to, aby świecić komuś przed oczami markowymi znaczkami, tylko o to, abyś się dobrze prezentowała. Nie ma nic bardziej obciachowego niż bardzo zniszczone buty albo torebka. Zwracaj uwagę na detale, bo diabeł tkwi w szczegółach!

workspace

Porządny pasek – jaki wybrać?

LEVIS-GLOWNE
Fot. Levi’s

Nie ma się co oszukiwać, ten dodatek używany w stylizacjach powinien być idealny. I nie chodzi jedynie o pozorną estetykę, ale prawdziwą jakość i elegancję.

Dobrej jakości pasek, nieważne czy do podkreślenia tali przy sukience, czy do podtrzymania jeansów, zawsze jest ładnym dodatkiem, nadającym szyku całości. Każda stylówka (nieważne jak dopracowana), z tandetnym paskiem wygląda co najmniej tanio. Koniecznie trzeba zainwestować w pasek skórzany, z ładną, klasyczną klamrą, który będziemy mogły nosić przez lata. Najlepiej niezbyt cienki, ale też nie za szeroki. Jak najbardziej uniwersalny, abyśmy mogły nosić go zarówno do jeansów, jak i do sukienki. Jeśli chcemy paskiem podkreślić talię, a ten, który mamy jest stosunkowo długi, zawsze możemy go dodatkowo przepleść , robiąc stylowy supeł i voilà!

pasek-bigstar-1
Fot. BigStar