i cała reszta

Biznesowe Wtorki: Udana kampania SMSowa

Biznesowe Wtorki: Udana kampania SMSowa

Masowa wysyłka SMS-ów jest rozwiązaniem, które w doskonały sposób uzupełnia standardowe działania marketingowe. Narzędzie to pozwala na personalizację przekazu względem konsumenta oraz zapewnia bardzo szybkie dostarczenie informacji, np. o promocji czy nowej ofercie, dlatego krótkie wiadomości tekstowe jako narzędzie marketingu jest chętnie wykorzystywane przez przedsiębiorców. Powinniśmy jednak pamiętać, że nawet najciekawsze pomysły wdrożone do działań marketingowych nie przyniosą oczekiwanych rezultatów, jeśli kampania zbudowana zostanie na niewłaściwych fundamentach. Wysyłka SMS-ów, która nie ma określonego celu, odpowiednio dobranej bazy odbiorców oraz treściwego przekazu, może spowodować więcej szkód niż pożytku. 

W poniższym tekście Marcin Papiński, Dyrektor ds. Rozwoju w firmie Infobip przekazuje sześć wskazówek, które warto wziąć pod uwagę chcąc możliwie jak najlepiej wykorzystać komunikację SMS w kampanii marketingowej.

Kto jest Twoim klientem i do kogo chcesz dotrzeć?

Pierwszym krokiem jaki powinniśmy wykonać, jest precyzyjne określenie grupy docelowej naszej oferty. Czy są to osoby młode czy starsze, emeryci czy młode matki, studenci czy osoby pracujące i niezależne finansowo, mieszkańcy miasta czy wsi itd. Wykorzystywane dzisiaj narzędzia jeszcze nie pozwalają na zdobycie pełnej wiedzy na temat konsumenta, ale te informacje, które już posiadamy zdecydowanie pozwalają na lepsze dopasowanie oferty do jej odbiorcy. A to determinuje krok drugi.

Odpowiednia baza

Jeśli przykładowo sprzedajesz ubrania dla niemowląt, niezbyt rozsądnym i przemyślanym będzie wysyłanie SMS-owej oferty do samotnego mężczyzny albo grupy nastolatków.  Drugim przykładem może być księgarnia. Jeśli informujesz potencjalnych klientów o promocji na książki do szkoły, to w pierwszej kolejności powinny one trafić do rodziców dzieci w wieku szkolnym, nastolatków i studentów, a nie młodych mam czy emerytów.  Niewłaściwie dobrana do oferty baza odbiorców to błąd, który firmę może kosztować m.in. uszczuplenie bazy odbiorców, którzy mogą po prostu zrezygnować z subskrypcji, albo nawet przez takie postępowanie do marki się zrażą. Warto pamiętać, że zgodnie z polskim prawem możesz wysyłać SMS-y wyłącznie do tych klientów, którzy wyrazili na taki kontakt zgodę.

Personalizacja i Geolokalizacja

Prosty i stary zabieg, dzięki któremu odbiorca ma wrażenie wiadomości kierowanej tylko do niego i chętniej zapoznaje się z jej treścią. Do personalizacji można wykorzystać dowolną informację z naszej bazy odbiorców np. data urodzin, imieniny czy płeć. Przykładem wykorzystania takiego rozwiązania może być SMS o treści: „Aniu, z okazji imienin otrzymujesz od nas upominek w postaci bonu na zakupy. Zapraszamy po odbiór.” Takim działaniem nie tylko zbudujesz pozytywny wizerunek firmy znającej potrzeby klientów, ale i zdobędziesz ich lojalność.

Narzędzie geolokalizacji pozwoli Ci z kolei uniknąć błędów w postaci wysyłki do osób nie zainteresowanych ofertą za względu na geograficzne położenie. Grupę docelową odbiorców określamy na podstawie miejsca zamieszkania po to, aby oferta z nowego sklepu w Krakowie nie dotarła do osób mieszkających w Gdańsku, którzy najprawdopodobniej nie będą nią zainteresowani.

Netykieta

Wielu odbiorców SMS-ów marketingowych narzeka na zbyt częstą, wręcz nachalną wysyłkę wiadomości. Zbyt częste wysyłanie ofert handlowych do konsumentów przyniesie skutek odwrotny od zamierzonego. Dlatego wiadomości powinny być:

  • wysyłane regularnie, ale np. w miesięcznych odstępach czasu.
  • wysyłane w ciągu dnia, a nie nocą,
  • dobrze napisane – ortograficznie, stylistycznie,
  • krótkie i zwięzłe.

Wartość dodana

Klienci znacznie częściej reagują na SMS-y, które niosą ze sobą jakąś wartość. Przygotuj zatem ofertę specjalną, dodaj gratis czy kod rabatowy. Wykorzystaj krótką wiadomość tekstową aby wywołać efekt WOW u konsumentów. Twoje SMS-y będą miłym zaskoczeniem dla konsumentów i sprawią, że adresaci nie tylko będą się cieszyć z kolejnej wiadomości, ale wręcz jej wyczekiwać.

Odpowiedni moment dostawy

Aby nasze komunikaty nie były traktowane przez odbiorców jako spam, warto zadbać o odpowiednią treść wiadomości, właściwe grupy odbiorców a także o odpowiedni moment otrzymania komunikatu. Duży wpływ na skuteczność SMSowego marketingu ma właśnie czas wysłania wiadomości. Przykładowo. Jeśli planujesz wysyłkę SMS-ów z ofertą dla seniorów, weź pod uwagę, że ich największa aktywność występuje w godzinach porannych i południowych. Z doświadczenia wiemy, że najlepszą porą na wysyłkę wiadomości przeznaczonych dla młodych matek są godziny dopołudniowe między 10 a 12, gdy często przebywają ze swoimi pociechami na spacerze.  Z kolei osobom pracującym warto wysyłać SMS-y w godzinach popołudniowych, gdy robią zakupy wracając z pracy.

Kliknij aby dodać komentarz

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

i cała reszta

Więcej w kategorii i cała reszta

Ambasadorka LUMENE ja jestem!

BAFavenue12 października 2017

Jesienne stylizacje z najnowszą kolekcją Moodo autumn’17

BAFavenue11 października 2017

Wrześniowe #rozdanie na Instagramie WYNIKI

BAFavenue5 października 2017