i cała reszta

Biznesowe Wtorki: Rola fotografii produktowej w biznesie

Biznesowe Wtorki: Rola fotografii produktowej w biznesie

Fot. marszalstudio.pl

Żyjemy w czasach, kiedy mogłoby się wydawać, że w marketingu i reklamie widzieliśmy już wszystko. Nic bardziej mylnego. Proste sztuczki marketingowe już dawno przestały działać. Dzisiejszy konsument jest bardziej wymagający i świadomy. Oczekuje od nas czegoś więcej niż przedstawienia zwykłej oferty. Dobry towar za przyzwoitą cenę może dzisiaj oferować każdy. Dlatego musisz przekonać go, że to twoja firma i oferowany produkt są godne uwagi.

 

Content nie tylko treścią

Aktualnie w marketingu internetowym obserwujemy trend, który zdominował resztę – mowa o Content Marketingu. Ważne, aby konsument widział dodatkowe korzyści związane z zakupem towaru. Najczęściej jest to nastawienie na wiedzę (które nie musi być przedstawiane jedynie w tekście). Jesteśmy ciekawi, chcemy poszerzać swoje horyzonty i wiedzieć jak najwięcej o tym, co mamy zamiar kupić. Nie zapominajmy jednak, że wszyscy jesteśmy wzrokowcami i to obrazy zapadają nam w pamięci najszybciej i na o wiele dłużej. I w tym właśnie momencie zaczyna działać magia zdjęć produktowych.

 

Fotografia produktu elementem wizerunku firmy

Podczas gdy o dwa kliknięcia dalej znajduje się las konkurencji, musisz postarać się, aby klient został i dokonał zakupu właśnie u ciebie. Niezwykle ważny jest opis produktu, określenie jego parametrów, ale bez zdjęć współczesny handel internetowy przestałby istnieć. To właśnie one odgrywają najważniejszą rolę. Sposób, w jaki przedstawiasz swoje produkty na fotografiach świadczy nie tylko o tobie i twojej firmie, ale również o tym, jakie masz podejście do odbiorców. Niewątpliwie zdjęcia czy to kompozycyjne, czy produktowe są elementem wizerunku, na który ciężko pracujesz każdego dnia. Dlatego nie pozwól, żeby praca ta poszła na marne, np. poprzez pokazywanie klientowi zdjęć zrobionych niechlujnie, w niskiej rozdzielczości, albo niekorzystnie przedstawiających produkt. Fotografie wykorzystywane do prezentacji produktu powinny być:

  • wysokiej jakości,
  • estetyczne,
  • w odpowiedniej rozdzielczości,
  • zwracające uwagę na zalety,
  • odpowiednio zoptymalizowane.
Fot. marszalstudio.pl

Fot. marszalstudio.pl

 

Packshot – co to?

Najprostsze zdjęcia reklamowe to packshoty. Przedstawiają one w dowolnych ujęciach produkt, jego elementy, opakowanie. Zdjęcia te najczęściej są szparowane lub wykonywane na białym tle, co znacznie ułatwia ich późniejsze wykorzystywanie (np. w sklepie internetowym, katalogu drukowanym, prasie itp.). Zdarza się również, że klient ma szczegółowe wytyczne co do danych technicznych zdjęć, mogą nimi być:

  • konkretna rozdzielczość,
  • wycinanie detali,
  • dodawanie tła,
  • nakładanie znaku wodnego,
  • i inne.

Z założenia zdjęcie produktowe powinno przedstawiać przedmiot takim, jakim jest. Jednak ze względu na fakt, iż packshot ma również sprzedawać, sama technika odpowiedniego oświetlenia produktu i wykonania zdjęcia, a później proces postprodukcji często są bardzo pracochłonne. Wszystko to ma na celu uwydatnienie zalet produktu oraz odwrócenie uwagi od jego mankamentów, ale zacznijmy od początku… Gdy studio przyjmuje partię towaru do sfotografowania musi ją odpowiednio przygotować – rozpakować, posegregować, oczyścić itp. Następnie należy odpowiednio ustawić studio i oświetlenie, które niejednokrotnie podczas sesji są zmieniane. Po wykonaniu zdjęć, przychodzi czas na retusz. To bardzo ważny element całego procesu wykonywania packshotów. Na tym etapie produkty są doskonalone i przybierają pożądany przez klienta wygląd. Standardowe zdjęcia produktowe, w ujęciach takich jak front, tył czy skos, mogą przedstawiać dowolny przedmiot. W przypadku fotografowania mody, zdecydowanie najbardziej wziętą aktualnie formą prezentacji są zdjęcia odzieży „na duchu”.Packshoty wykonywane na niewidocznym manekinie, bardzo dobrze prezentują ubrania i są zdecydowanym ulubieńcem firm modowych (zarówno tych małych, jak i dużych). Wykorzystywane są m.in.: w e-sklepach, do publikacji internetowych, do druku materiałów promocyjnych, w prasie.

fot. marszalstudio.pl

Fot. marszalstudio.pl

 

Obrotowe filmy produktowe nowoczesną formą prezentacji

W Polsce przyjęło się, że terminem packshot nazywane jest zdjęcie produktowe, możecie jednak spotkać się takim określeniem prezentacji 360, albo krótkich filmów reklamowych. Obrotowe filmy produktowe, mogą być szczególnie przydatne i pomocne dla klientów sklepów internetowych i marek posiadających w ofercie produkty złożone, przestrzenne, albo luksusowe. Jest to z pewnością bardzo przyciągająca uwagę forma prezentacji, która dodatkowo posiada w sobie wiele treści przydatnej konsumentowi.

 

Kliknij aby dodać komentarz

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

i cała reszta

Więcej w kategorii i cała reszta

„Modelka” Zuzanna Bijoch – recenzja książki

BAFavenue11 grudnia 2017

KONKURS Halloween z Golden Rose! WYNIKI

BAFavenue24 listopada 2017

Wygraj wodę perfumowaną GRASSE Allvernum!

BAFavenue21 listopada 2017